6)
Når brukerne får godkjent utlån av tekniske hjelpemidler, tar det tid før utstyret kommer. Ifølge "Orientering" som følger med vedtaket, står det at når det gjelder Bergen kommune, vil bruker/pårørende omgående bli kontaktet pr. telefon når hjelpemidlene er ankommet det kommunale mottakssted (Hjelpemiddelhuset) for å avtale levering.
Spørsmål: Vet den som ringer at de må ringe 149 til brukere som ikke kan bruke vanlig telefon? Og, vet de at de ikke kan ringe til brukerne f.eks. å si at teksttelefonen er reparert, når brukeren selv ikke har teksttelefonen hjemme all den stund den er på reparasjon? (Det har hendt de ringte flere ganger uten å få svar, og den døve ventet veldig lenge.)
Svar:
Dette spørsmålet må tas opp med Hjelpemiddelhuset i Bergen kommune.
Hjelpemiddelsentralen vil videreformidle brukers opplyste telefonnummer når denne informasjonen er gitt.